אני בתקופה הבודהיסטית שלי ולכן גם הפוסט הזה עוסק בבודהיזם.
המדיטציה נועדה להשקיט את התודעה. בבודהיזם מדמים את התודעה שאינה מיומנת במדיטציה לקוף מקפץ. הקוף המקפץ אינו נח ואינו מסוגל לשהות במקום אחד זמן רב. הוא מקפץ מענף לענף אחוז תזזית, לא רגוע, לא ממוקד, ולכן אינו יכול להשקיע את עצמו באמת בדבר.
"הקוף המקפץ" קופץ מאוביקט לאוביקט, מהאוביקט לאסוציאציות שמעורר האוביקט, ומחוש לחוש בנסיון לתפוס את האוביקט.
"תשוקתו של אדם שאינו מודע (לטבעה של המציאות נכוחה) גדלה כמו צמח מטפס. אדם שכזה קופץ ממקום למקום כמו קוף ביער בחיפוש אחרי פרי".
דימוי נוסף לתודעה הוא דימוי האגם. כאשר האגם סוער, הגלים מקמטים את פני המים ומעכירים את צלילותם. בוץ עולה מתחתית האגם ולא מאפשר לנו לראות את השתקפותנו. כאשר התודעה מושקטת ומרוכזת נכון בעזרת מדיטציה, אפשר לדמותה לאגם שקט, שבו משתקף כל דבר בשלמות – כל דבר, אז אנו רואים את המציאות נכוחה…
הי
אם אני רוצה להבין יותר על בודהיזם איפה אני יכול לקרוא ? אני בטוח שאם
אחפש בגוגל אני אמצא המון חומר, יחד עם זאת אודה לך אם תפני אותי לחומר
קריאה טוב על בודהיזם.
שאלה 2: אם בכל זאת אדם מודע, אך ממשיך עם ההרגלים הלא אפקטיביים.כיצד
ניתן לפתח הרגלים יותר אפקטיבים. לדעתי שינויים צריכים להיעשות
בהדרגה, אך אודה לך אם תאמרי לי את דעתך והתובנה שלך כיצד ניתן
לשבור הרגלים רעים ולפתח הרגלים יותר טובים
חג עצמאות שמח
גוטה
הי,
אני ממליצה על הספר "בודהיזם מבוא קצר" שכתב יובל אידו טל, בהוצאת מפה. הספר כתוב היטב, מעניין וברור.
בסופו תמצא המלצות לקריאה נוספת בעברית ובאנגלית.
לגבי השאלה השניה, אני מסכימה איתך שהשינויים צריכים להעשות בהדרגה ותוך מודעות.
אחת הדרכים בהם אני משתמשת כדי לשנות הרגלים בעיתיים היא החלטה לא להשתעבד להם. אחרי שהבנתי שההרגל לא מתאים ואוטומטי, אני בודקת אלטרנטיבות אחרות שיכולות להחליפו. מכיוון שלי חופש הוא ערך חשוב ומרכזי, אני מחליטה לא להיאחז בהרגל ולא להשתעבד לו, אלא לבחור באופציה אחרת המתאימה יותר לדעתי.
דגנית
הי דגנית
תודה רבה, את הגדולה מכולם. עזרת לי מאוד.
גם לי החופש הוא ערך חשוב ומרכזי, ולכן אני עובד כמציל
היות ושמש, חוף וים מסמלים את החופש בעיני.
עכשיו אני צריך לתכנת את המוח שההרגלים הרעים הופכים
אותי לעבד, זו תובנה מאוד חשובה.
תודה רבה מקרב לב
גוטה
שמחה שעזרתי.